Hele 9 av 10 vil anbefale Norsirk som returselskap til andre, konstaterer administrerende direktør i Norsirk, Stig Ervik, etter at produsentene tilknyttet returselskapet Norsirk har svart på undersøkelsen om kundetilfredshet.
- Vi har jobbet mye med å tilrettelegge for at produsentansvarskundene våre skal ta sitt miljøansvar gjennom oss på en administrativt fornuftig og enkel måte, og det ser vi resultatet av i kundeundersøkelsen vår, påpeker direktøren i returselskapet. - I tillegg har vi jo gjennom at vi har samlet tre ordninger på ett sted, gitt produsentene mulighet til å spare tid. Vi tilbyr ett kontaktpunkt for 3 ordninger – enkelt og tidsbesparende, fastslår Ervik.
Høy tillit til kompetansen og leveransen
9 av 10 respondenter er godt eller svært godt fornøyd med kunnskapen de ansatte i Norsirk besitter, forteller direktøren videre. Ervik påpeker at selskapet ivaretar produsentansvar for kundene sine på hele tre områder; kassert elektronikk, alle typer batterier og emballasjetypene glass, metall, papp, papir og plast. - Fagområdene vi dekker er svært omfattende, men vi har heldigvis god hjelp fra alle samarbeidspartnerne våre. Grunnmuren vår er likevel engasjerte og kompetente ansatte, som gjerne tar kurs eller etterutdanning for å kunne mer om produsentansvar, materialgjenvinning og kommunikasjon, sier Ervik. Respondentene i Norsirks kundeundersøkelse gir en gjennomsnittsscore på 5,75 (av 6 som max score) når de uttaler seg om de vil fortsette kundeforholdet med Norsirk.
Krevende kunder
Norsirk har
intervjuet tre av sine produsentansvarskunder om hvordan de jobber med bærekraft i dag, og deres syn på dette og produsentansvarsordningen kan det leses mere om i artikkelserien om Norsirks krevende kunder, hvor Ateas bærekraftsjef er intervjuet,
Moccamaster forteller om hvorfor dokumentasjon er så viktig og Charlotte Flø Hånes som er markedssjef i Dell forteller om bærekraft og lønnsomhet i deres selskap.